Jeg oversetter gruppevaren Group-Office til norsk bokmål.
Har kalt språkfilene nb.* og dette fungerer fint når brukeren benytter Firefox. Da presenterer Group-Office brukeren for norsk bokmål.
Når brukeren kjører IE får han derimot servert engelsk....
Regner med at årsaken er måten de to nettleserne presenterer seg på:
Firefox gjør det slik:
HTTP_ACCEPT_LANGUAGE: nb,no;q=0.8,nn;q=0.6,en-us;q=0.4,en;q=0.2
Jeg antar at dette betyr at Firefox helst vil ha nettsiden på bokmål, deretter på "no", og som tredje alternativ nynorsk.
IE derimot presenterer seg slik:
HTTP_ACCEPT_LANGUAGE: no
Hvorfor gjør nettleserne dette forskjellig? Og hvilken "språkkode" er riktig? Og hva står "no" for?
Mange spørsmål - men sikkert flere som kan forklare litt om dette her inne?
Egil.