fredag 12. august 2005, 15:47, skrev du :
Hei!
Jeg leste på e-postlista at en norsk synonymordbok for OpenOffice var påbegynt, og det tror jeg kan bli bra etterhvert. Der etterlyses et enkelt system for å ta imot ord.
Dersom det er interesse for det, kunne jeg tenke meg å bidra med å utvikle en database. Jeg ser for meg en enkel løsning med en nettside der brukere kan registrere seg, og så bidra til å legge inn ord. For å kvalitetssikre det, er det muligens lurt å ha noen som går gjennom nye ord før disse legges endelig til lista. Det vil samtidig være enkelt for alle å søke etter det som er lagt til, eller liste ut hele innholdet.
Noen synspunkter på dette?
Mvh. Ole Edvard Grov
Jeg så litt på hva danskene har gjort, de har visst delt opp i en tekstfil for hvert nivå, der en ekstra kvalitetssjekk rykker ordet(-ne) opp i neste kategori. Det vi da strengt tatt trenger er f.eks 5 tekstfiler der den siste er de ferdige ordene. Husker ikke hvor mange nivåer de har (og finner ikke lenka akkurat nå), men f.eks slik: Tekstfil 1 - nye synonymer Tekstfil 2 - grovsjekkede synonymer Tekstfil 3 - Dobbeltsjekkede synonymer Tekstfil 4 - Trippelsjekkede synonymer Tekstfil 5 - Godkjente synonymer
... så trenger vi da altså minst 3 vaskere for at dette skal virke :-P
Mvh Axel