* Axel Bojer axelb@skolelinux.no [2006-11-18]:
Petter Reinholdtsen skrev:
Jeg har tenkt å skrive et innlegg til avisene der jeg oppfordrer regjeringen til å frigjøre orddatabasen til dokpro, slik at den kan brukes til å forbedre den fritt tilgjengelige stavekontrollen. Hvilke punker bør jeg ha med?
[kutt]
Noe om at dette er statlig («skattebetalernes penger» :-)) og dermed burde frigis alle, norsk språk burde ikke være forbeholdt de med penger, spesialavtaler e.l. med gis ut gratis til alle, særlig når det altså er offentlige midler som er blitt brukt.
Helt enig - dette er gyldige og gode poenger.
Hans