fredag 12. august 2005, 20:03, skrev Hans F. Nordhaug:
- Jørgen Grønlund jorgenhg@broadpark.no [2005-08-12]:
Hei,
Axel og jeg har akkurat tatt en titt på retningslinjene, og spesifikt sett på valgene vi har gjort rundt hankjønnsord vs. hunkjønnsord.
Vi har nå sett på følgende ord i retningslinjene, og ønsker å endre disse til a-endelse hvis ingen protesterer:
- grupperingen
- handlingen
- håndteringen
- nummereringen
- innstillingen
Er det OK at vi sier fra at vi er enig? Disse er soleklare spør du meg
- hvis vi ønsker å være konsekvent (ref lista under).
Selvsagt :-)
til sammenligning har vi fra før disse ordene som er i samme "sjanger":
- endringa
- fordelinga
- formateringa
- godkjenninga
- inndelinga
- markeringa
- oppdelinga
- oppføringa
- plasseringa
- rettinga
- samlinga
- sorteringa
- uthevinga
- utviklinga
Vi har også sett på:
- renten
- adressen
- lenken
og vurderer om disse også skal få a-endelse. Synspunkter?
Jeg er soleklart for renta og lenka, men litt tvilende til adressa.
Hans
Ok :-)
Mvh Axel