On Wednesday 21. October 2015 14.56, Hans Fredrik Nordhaug wrote:
Jeg er ikke Qt-utvikler, men dette bør vi klare å nøste opp i.
Det er ikke jeg heller. :-) Men jeg syntes at programmet var bra nok til mitt bruk, og det eksisterer visst ikke andre linux-alternativer for norske fakturaer som ikke er en nettjeneste. og da måtte jeg i det minste forsøke å få det til å fungere.
Såvidt jeg kan se så er ikke programmet oversettbart - det inneholder ingen QTranslator-instanser.
Det har vel jeg også skjønt etter å ha lest flere av googletreffene, men det er alt jeg har skjønt. Jeg skjønte aldri hvor de mente jeg skulle legge inn den load()-saken og alt jeg fant gikk ut fra at man kodet i noe annet enn det vi gjør, men skal se litt på det eksemplet du linker til når jeg er hjemme fra jobb i kveld.
PS! Vet du om finfaktura også virker/er ment å virke på Windows?
Ja, det skal gjøre det, og derfor har vi både tarball og zip-fil tilgjengelig for nedlasting.[1] Når det ble utviklet av opphavsmannen inntil han mistet interessen i 2009, ble det utgitt en windowsinstaller. Men siden jeg ikke har Windows og derfor ikke kan lage en windowsinstaller, kan jeg ikke hjelpe med hvordan det skal installeres der. men for de som vet hvordan kan pyqt4, python2 og repportlab installeres fra pip(2) også i windows. Og da burde programmet la seg kjøre.
Dersom noen vet hvordan man går frem i GNU/Linux for å lage en windowsinstaller som vil fungere så vil vi gjøre det. Den installeren må enten ha med alle avhengigheter bundlet, eller hente de ned fra nett ved installasjon.
Det er en «finfaktura-installer.nsi» i git som lager en installer. Men den laster ned binærfiler fra to zip-filer som ligger på den gamle prosjektsiden på Google Code. Og siden det ikke er noen informasjon om hvordan de ble laget, og det ene arkivet hadde ekstern binærkode, fjerna jeg de arkivene fra git da jeg ikke kan gå god for hva det er. Vi distribuerer ikke binærblobber som vi ikke vet hva gjør.
Og med «vi» så mener jeg meg og Kevin Unhammer, som har tilgang til git-arkivet.
PS! Noen spesiell grunn til at bokmåloversettelsen har fått kode no istedenfor nb - ref filnavn i mappa "translations"?
Jeg fulgte et eksempel fra et prosjekt på nett, men kan gjerne fikse korrekt filnavn. :-)
[1] http://sourceforge.net/projects/finfaktura/files/