Er litt tvilende til hvor lurt det er å legge inn all slags egennavn i ordlista vår, særlig utenlandske og spesielle navn som vel de færreste vil få bruk for. Foreløpig er det kanskje få navn overhodet i ordlista, men når den vokser ..., så for å være litt i forkant: Hva om "pong" "duan" e.l. blir rett fordi navnet finnes? Burde alle navn stå i en egen ordliste så man kan velge å bare legge inn navn på de man kjenner? Eller tar vi inn bare tar inn veldig kjente navn? Mange ukjente og sære navn kan fort føre til at stavefeil godtas fordi det også er navn. Eller kan vi tvinge navn til å måtte ha stor forbokstav (vil kunne bli feil etter punktum, da, men ikke ellers)?
Forslag: Ord som står i en norsk navneordbok burde vel kunne settes inn, pluss internasjonalt kjente ord, som f.eks Muhammad. Men hva med tilnavn, som f.eks. "Bono"?
Vi bør vel bli enige om hva vi godtar :-) Hva mener dere andre?
Mvh Axel