Yngve Inntjore Levinsen skrev:
Hei,
Tenkte først at "Lytt" kunne være en passende term, men det blir muligens litt misvisende mtp funksjoner som Opptak. Fortsatt mindre misvisende enn "Transporter"?
Kan virke som problemet er at de samler både inn- og utdata i samme meny (altså både ta opp og avspill). Ellers er avspilling og opptak kanskje den rette, men lange betegnelsen? Hvilke andre menyer er det? Er det god plass, så kanskje det går. Eller vi kan, noe upresist, kalle det spilling (eller spill), og så la det bety både innspilling og avspilling.
On Friday 13. November 2009 14.46.17 Kevin Brubeck Unhammer wrote:
Hei,
Eg slit med å finne ei god norsk omsetjing av «Transport» i Audacity. Dette er namnet på ein meny som inneheld funksjonane Spill av, Pause, Stopp, Gå til start/slutt, Opptak, mm. Finst det noko passande ord/frase for dette? («Transport» høyrest jo ut som om dei berre gav opp å finne ein betre term…)
mvh, Kevin Brubeck Unhammer