[Axel Bojer]
Jeg så igjennom de ordene som havnet i svn, og kunne ikke se noen feil der i farten, så det ser greit ut.
Flest stemmer er vel greit, det vil si de ordene som flest har rettet på og gitt samme orddeling.
Bra.
Men hva mener du med «minst stemmer»?
Jeg mener at hver korrekturleser har en stemme pr. ord, og systemet vil velge orddelingsmønsteret som er sendt inn av flest korrekturlesere, så sant det er mer enn en korrekturleser som har valgt det orddelingsmønsteret.
Om bare en har stemt på en variant, blir ikke det et tynt grunnlag?
Nettopp. Derfor må det være mer enn en.
Og, til sist, har ikke ordbankens lister orddelingsinformasjon som vi kan be om å overkjøre andre varianter?
Har du sett noe slikt? Har ikke sett tegn til det selv.
Vennlig hilsen,