Karl Ove Hufthammer wrote:
Axel Bojer:
Karl Ove Hufthammer wrote:
Axel Bojer:
Jeg prøvde å se, men ser ingen syntaksfeil jeg gjenkjenner.
På den fila eg sjekka, var syntaksen heilt forskjellig i msgid-en og msgstr-en.
Hvilke? Hvilken forskjell?
Eg såg på konqueror.po, der det mangla to HTML-taggar i omsettinga.
./kdeaccessibility/kmouth.po:48:1: parse error ./kdeaccessibility/kmouth.po:54:1: parse error (...)
La oss se: 47 #, fuzzy 48 msgid "without name" 49 msgstr "Bjørn Steensrud"
Disse er to eksempler på strenger der det meldes om feil, men som tatt for seg ser helt harmløse ut.
Viss du fjerner linjene som begynner med #| forsvinn desse feilmeldingane.
Prøv for eksempel: sed -i '/^#|/d' kmouth.po
Takk :-D
Den gjorde altså susen.
I andre filer var det bare linja med informasjon om språkgruppa som manglet. Med disse to rettelsene finner nå msgftm -c ingen flere feil i nb/messages :-)
Forøvrig forstår jeg ikke hvorfor #|regnes som syntaksfeil, # angir jo at det er en kommentar, og der burde man vel kunne sette hva som helst?
Hilsen Axel