Axel Bojer wrote:
Møtet fant sted på Akershus fylkeskommune (AFK), tirsdag 26. februar 2008 kl. 18–20:30.
(...)
Gjøremål (både langsiktige og kortsiktige)
- Vi ble enige om å gi ut en ny versjon snarest. Vi velger å utelate
ord som inneholder ordelingsregler, da vi fant mange feil der og ikke har tid nå til å sjekke alle. Dette er uansett nye ord, så vi får bare færre nye ord på denne måten (det vil si færre av ordbankens ord og færre av de som er lagt inn siden sist via e-post-innmeldingssystemet). Petter bygger.
Henviser spesielt oppmerksomheten på dette punktet. Noen må gjøre den vanskelige jobben å avgjøre om 200.000 nye ord skal inn og hvor mye og hvor grundig de skal sjekkes. Ordene kommer fra ordbankens liste *og* fra e-postinnmeldte ord. (korrektur krøllalfa nb speling org) De fleste av disse ordene er sikkert greie (se referatet for detaljer om hvilke sjekker som foretas), men det er en mulighet for feil. Såvidt jeg ser det blir sjansene for feilstavinger slik færre, og den eneste faren jeg kan se er at noen feilstavede ord kan unnslippe sin velberettigede røde strek. vet ikke hvor stor denne faren er. Petter?
Hilsen Axel