Hei igjen Astrid og resten av heltene hos dere.
Et nytt år gir nye muligheter :-)
Skolelinux-prosjektet ønsker å invitere medlemmer og aktivister i Norsk målungdom på kurs i oversetting av Skolelinux. Vi ønsker å lære bort hva som oversettes, hvordan programmer og hjelpetekster oversettes, og hvordan resultatet deles med resten av verden.
Vi har mulighet til å bruke datarom på Bjerke videregående skole - og gjennom litt koordinering er det mulig å holde på i flere runder.
Hensikten er ikke at hele styret hos dere skal bli proffe oversettere, men at en skal settes i stand til å lære opp andre i oversetting og innmelding av ferdig oversatte tekster til brukerprogrammene og hjelpesider. Vi skal også lage en kort brukermanual for hvordan arbeidet med oversetting gjøres.
Vi håper på rask tilbakemelding på hvordan en kan få dette til. Bokmålsfolket er også (selvsagt) invitert.
mvh Knut Prosjektleder Skolelinux