Karl Ove Hufthammer mener at dagens stavekontroll er av lav kvalitet, og at den blir bedre hvis vi dropper dagens orddatabase og i stedet bruker kun ordene fra ordbanken. Det innebærer å droppe ca. 200000 ord fra bokmåls-stavekontrollen, og et ukjent antall ord fra nynorskstavekontrollen. Det hadde vært veldig interessant å vite om han har rett, men jeg vet ikke helt hvordan vi kan måle _kvaliteten_ på stavekontrollen, og dermed se om kvaliteten blir bedre eller dårligere. Noen som har ideer og er interessert i å lage en slik kvalitetssjekk? Det hadde vært veldig bra å ha for å se om nye versjoner gir bedre eller dårligere stavekontroll.
Vennlig hilsen,