[Håvard Fosseng]
Ingen ting i mot at dette kjem som eit NUUG-utspel.
Med mindre jeg hører protester fra andre is styret, så satser jeg på å få den ut i dag eller i morgen som et åpent brev fra NUUG.
Og ettersom språkpirk verkar passande: :-)
Absolutt.
Tok inn alle dine korreksjoner.
lage en liste med alle korrekt stavede bokmål- og nynorskord. De foreløbig 12 frivillige er i gang med å korrekturlese den fritt tilgjengelige listen med 750 000 ord.
Nemne kvar ein har fått dei 750 000 orda frå?
Tja. Vet ikke helt hvor den kom fra. Vi arvet den fra stavekontrollen Rune Kleveland bygget opp over mange år.
(Eg ser eit poeng i å understreke at dei aktuelle og potensielle korrekturlesarar neppe vil bli sitjande og tvinne tomlar dersom akkurat denne oppgåva skulle slutte å vere naudsynt.)
Enig i at denne er bedre.
URL:http://wiki.skolelinux.de/nuug/dokumenter/pm-2006-12-stavekontroll har siste oppdaterte utgave.
Litt usikker på hvor vi bør sende denne. Har tenkt å sende den til pressemelding@nuug, men bør antagelig skrive den ut og sende den til et dertil egnet departement. Kulturdepartementet virker nærliggende?
Vennlig hilsen,