Kbabel Bruker dere forresten eksemplene fra oppskriften, kan dere få se min oversettelse av kbabel. Det er en hurtigtastkonflikt igjen («&angre» og «velg &alt»), ellers mener jeg den er ferdig. (Er noen uenig i det, så gi meg beskjed; tas godt imot :) Den ene som ikke er iorden hører nok til en sentral fil der alle standard-hurtigtastene avgjøres. Hvilken fil finnes de i? Mener å ha lest om det, men husker ikke hvor. Hvis ingen andre vet det,kanskje jeg kommer på hvor det var... Dessuten tror jeg dr. klash har en bug (eller skjer dette, les videre, bare hos meg?): Når jeg starter den, og deretter trykker F8 virker ikke tastaturet lenger (eller kanskje det finnes noen taster jeg ikke har prøvd, iallefall deler av det blir ute av bruk). Så kan jeg gå inn i et skall, lete opp .kde/share/config/kdeglobals, lese den (med less, vi, gxedit el) og deretter fungerer F8 (Presisering: tastaturet virker altså i skjellet; men jeg klarer ikke å bytte skrivebord med alt+1,2,3,4). Har jeg alt gjort dette etter innlogging, så kan jeg stenge og starte kbabel uten at problemet gjentar seg. Er dette en bug, har noen andre dette problemet, eller har jeg en feilkonfigurerig et sted? Axel
[Axel Bojer]
Den ene som ikke er iorden hører nok til en sentral fil der alle standard-hurtigtastene avgjøres. Hvilken fil finnes de i? Mener å ha lest om det, men husker ikke hvor. Hvis ingen andre vet det,kanskje jeg kommer på hvor det var...
Jeg tror oversettelsene som brukes av flere KDE-programmer ligger i kdelibs.po.