Ole-anders Andreassen skrev:
Er det noen som vet om kalkulatorprogrammet Qalculate fins på norsk? Hvis ikke kunne jeg tenkt meg å begynne med dette.
Flott! Fint om du sender ord som ikke står her: http://i18n.skolelinux.no/nb/Fellesordl.eng-no.html inn til i18n-no@lister.ping.uio.no
Referanse: http://wiki.skolelinux.no/Bidra/Oversetting http://wiki.skolelinux.no/Hjelp/Kontakt/Mailinglister
Dette er en svært avansert kalkulator. Enkelte av mattelærerne her mener at vi ikke må vise dette til elevene, det er for mange muligheter der.
Hva er forskjellen med å ha denne og de kalkulatorene mange elever har i dag? Jeg vet mange av dem er forbudt under eksamen da de er for avanserte, men datamaskiner er det allikevel ikke vanlig å ha på eksamen ... Når man først kan å regne er vel neste oppgave å finne den mest effektive måten å regne dette ut på -- er ikke dette grunnen til at Babbage fant på den første (teoretiske planen til) en datamaskin? :-)
Kjekk den :-)
Mvh Axel