---------- Videresendt melding ----------
Subject: Re: [i18n-no] Re: Får ikke opp norsk versjon av OpenOffice med pr31. Date: Thu, 17 Oct 2002 07:43:07 +0200 From: Klaus Ade Johnstad klaus@astro.uio.no To: axelb@start.no, 18n-no@lister.ping.uio.no
onsdag 16. oktober 2002, 01:33, skrev du :
tirsdag 15. oktober 2002, 20:03, skrev dKlaus Ade Johnstad : | Har prøvd alt, absolutt alt, for å få opp Openoffice i | norsk språkdrakt, men får det ikke til. | | Om jeg først kjører en export LANG=nb_NO.ISO-8859-1 i et | skall, for så å starte openoffice i det samme skallet, så | kommer den norske versjonen frem, men ikke om jeg prøver | å starte den fra K-menyen, da kommer den engelske. Hvis | jeg sletter den engelse språkpakken, så skjer ingenting. | Er det noen der ute som har en pr31 kjørende som klarer å | få opp openoffice på norsk? | | Jeg har prøvd å avinstallere/reinstallere, no help. | | Mulig at jeg har blitt kommandoblind. | | klaus
Gaute viste meg en oppsettfil (setup.xml) som lå begravd langt nede i en eller annen underkatalog til .openoffice (skjult altså). Der kan du legge til LANG=nb_no; mener å huske det var nok, men det er en eller to oppføringer til som gjelder språk i sammme fila. (tror bare det er språkoppsett og lokalisering i den fila)
Axel
Jeg har en slik fil som inneholder blant annet:
<L10N> <ooLocale cfg:type="string">no_NO</ooLocale> <ooSetupCurrency cfg:type="string">NOK-nb-NO</ooSetupCurrency> <ooSetupSystemLocale cfg:type="string">no_NO</ooSetupSystemLocale> </L10N>
Men hverken dette eller å først kjøre dpkg-reconfigure locales og sette no_NO som default (da havner linja no_NO også i fila /etc/environmet) hjelper det plukk når man forsøker å starte OO fra k-menyen. Det går greit for meg å starte OO fra kommandolinje etter å ha først kjørt export LANG=no_NO, men det gjelder ikke alle.
klaus
-- Denne mail er sendt fra en datamaskin på en Osloskole med Linux.
-------------------------------------------------------