-----Original Message----- From: Axel Bojer To: Herman Robak Cc: skolelinux oversettere Sent: 19.02.02 21:54 Subject: [i18n-nb] Status for bokmålsoversettelsene
Noe helt annet: har noen fått til å bruke Kbabels oversettingsdatabase? Det slår feil når jeg prøver. Hvor blir databasefila lagret? Bestemmer jeg dette selv?
Databasen vert lagra i ~/.kde/share/apps/kbabeldict/dbsearchengine, men du kan velja ein annan katalog i databaseoppsettet. Før du brukar databasen første gong må du oppretta han, kanskje det er problemet?
Innstillingar -> Set opp ordbok -> Omsetjingsdatabase Database: Skann katalog og underkatalogar Bla deg fram til rotkatalogen for omsetjinga (t.d. ..../kde-i18n/no/messages/) og trykk OK.
Med helsing, Gaute Hvoslef Kvalnes