[Håvard Fosseng]
Burde ein ta med noko om at det at norsk stavekontroll ikkje er fritt tilgjengeleg bidreg til å låse norske språkbrukarar til proprietære program/format (med tilhøyrande kostnader)?
Jeg synes ikke det, da resultatet ikke er en binding mot godseid programvare og godseide formater, men heller dårligere språk blant de som ikke bruker gode stave- og gramatikkkontroller.
Nå er det jo ikke slik at det finnes noen gode stave- og gramatikkkontroller. Det er jo bare å se på hvor mange orddelingsfeil som dukker opp. Det er mer snakk om bedre eller dårligere, ikke gode og dårlige. :)
Vennlig hilsen,