Nye ord(?) i KDE --------------------- Et nytt kreativt (?) ord KDE-utviklerne har funnet på, er «keyboard gestures» og «activation gestures». Hvis jeg har forstått dette rett, så handler det i begge tilfeller rett og slett om taste-kombinasjoner. Jeg har også oversatt det med det. Det er visst en fellesbetegnelse for «snarveier» og «hutigtaster» vil jeg tro.
Med mine tilføyelser sier nå ordlista: activation gestures se keyboard gestures (eventuelt også stroke) (mouse) gestures se stroke keyboard gestures taste-kombinasjoner stroke (-s) strek, strøk, omriss, musebevegelse
Med mindre dette virker urimelig på noe vis, så lar jeg det stå slik ;-)
Mvh Axel Bojer