Onsdag 11. februar 2004 20:22 skreiv Runar Ingebrigtsen:
Kan jeg oversette strengen fra GIMP slik?
When enabled, the menubar is visible by default. This can also be toggled with the "View->Show Menubar" command.
Når funksjonen er slått på vil menylinjen være synlig i utgangspunktet. Dette kan også oppnås med kommandoen "Vis->Vis menylinje."
Eg ville bytta om «i utgangspunktet» og «være synlig».
Og kanskje andre setning kan bli «Du kan også bruke «Vis | Vis menylinje».». (Eventuelt avslutta med «for dette».)
Elles kan du nok med fordel forkorta «Når funksjonen er slått på» til «Når påslått».
Mitt forslag er altso:
Når påslått vil menylinjen i utgangspunktet være synlig. Du kan også bruke «Vis | Vis menylinje» til dette.
Merk for øvrig standardisert skrivemåte for menyval: «Meny | Undermeny | Menyval». Eg trudde dette sto i retningslinjene "http://i18n.skulelinux.no/retningslinjer.html", men det gjer det visst ikkje. (Det mest relevante er avsnittet «Referering til kommandoar».)