onsdag 23. april 2003, 10:05, skrev Petter Reinholdtsen:
Hva er grunnen til at NSF og Språkrådet ikke anbefaler 'no-break space'?
Jan Hoel hos Språkrådet har i tidligere e-post anbefalt bruk av 'no-break space' (som på norsk heter hard ordskiller :-)
mvh Knut
mandag 7. april 2003, 15:52, skrev Jan Hoel:
Jeg kan bekrefte at det Nina sier om tall i sin alminnelighet (og, Yrvin, det er riktig at "tall og beløp skal ha samme gruppering og skilletegn"), er i tråd med de praktiske skrivereglene som Språkrådet går inn for og anbefaler. OBS! Vær oppmerksom på at dette kan få uheldige følger ved linjeslutt. Bruk derfor "hard ordskiller" når mellomrommet settes.