Petter Reinholdtsen wrote:
[Ole Edvard Grov]
Jeg har sett på OpenThesaurus, og oversatt mesteparten av denne til bokmål. Det er opprettet prosjekt på SourceForge, http://sourceforge.net/projects/thesaurus-no .
Bra initiativ. Tør jeg spørre hvorfor du opprettet nytt prosjekt, og ikke brukte prosjektet på alioth i stedet? Jeg snakker om URL:https://alioth.debian.org/projects/spell-norwegian/. Så vidt jeg vet er alt som trengs på plass der.
I utgangspunktet så tolket jeg debatten slik at noen her mente at dette skulle settes opp som et nytt prosjekt, enten på alioth eller SF. Så det er misforståelse fra min side. Det er enda ikke for sent å flytte det til: URL:https://alioth.debian.org/projects/spell-norwegian/ , om det er ønskelig.
Argumenter for SF kan være: * De andre synonymordbøkene til OOo er å finne der. * OOo brukes av mange som ikke bruker Debian.
Argumenter for alioth: * Synonymordbøker og ordlister for norsk samles der.
Uansett så vil vel synonymordboken (når den blir fylt med ord) bli pakket sammen med OOo?
Ole E