Den 15:30 30. september 2012 skrev Petter Reinholdtsen pere@hungry.comfølgende:
Da er ny versjon gitt ut og tilgjengelig fra <URL: http://no.speling.org/ >, og jeg har startet på pressemelding på <URL: http://wiki.debian.org/SpellNorwegian/pressemelding-2.1 >. Tar gjerne imot hjelp med formulering av pressemeldingen.
-- Vennlig hilsen Petter Reinholdtsen
i18n-no mailing list i18n-no@lister.ping.uio.no https://lister.ping.uio.no/mailman/lister.ping.uio.no/listinfo/i18n-no
Ser at det er brukt tommetegn isteden for hermetegn rundt ordet «e-post», ikke bra. Er det nødvendig å nevne at det finnes ferdige pakker for blant annet OpenOffice, når det uansett havner oppstrøms både i dette og lignende prosjekter? Avsnittet om bruk i prosjekter og lisensen kan slås sammen. Antallet nye ord fremheves bedre med et rent tall, ikke den blandinga som er i dette utkastet. Det må absolutt reklameres for andre relaterte prosjekter, så skryt av grammatikk- kontroll med mer. En norsk versjon av NEWS mm er ikke å forakte.