On Mon, 30 Jul 2018, Johnny A. Solbu wrote:
On Thursday 26 July 2018 16:07, Yngve Spjeld-Landro wrote:
Kva er det best å kalla tasten med windowslogoen på? Alternativa eg har funne so langt er Super(-tasten) eller Meta(-tasten).
Navnet bør være selvforklarende, noe meta- eller supertast ikke er.
Jeg ser dessuten ingen problemer med å kalle den Windows-tasten, for det er jo faktisk Microsoft sin Windowslogo på tasten.
Enig -- men aller mest fordi Windows-tasten kan byttes ut med Linux-tasten, som følger med tastaturer fra Das, Qpad og sikkert mange andre:
https://shop.daskeyboard.com/products/linux-key-cap-bundle-1 http://www.performance-pcs.com/das-keyboard-linux-key-caps-4-keys.html http://qpad.com/products/keyboards/mk-80/
Den distinksjonen blir borte med ord som meta- eller supertast.
Eller kanskje supertast = Linux-tast, Ikke-fullt-så-super-tast = Windowstast? :-)
Thomas Gramstad