Hei! Kva er det best å kalla tasten med windowslogoen på? Alternativa eg har funne so langt er Super(-tasten) eller Meta(-tasten).
On Thursday 26 July 2018 16:07, Yngve Spjeld-Landro wrote:
Kva er det best å kalla tasten med windowslogoen på? Alternativa eg har funne so langt er Super(-tasten) eller Meta(-tasten).
Navnet bør være selvforklarende, noe meta- eller supertast ikke er.
Jeg ser dessuten ingen problemer med å kalle den Windows-tasten, for det er jo faktisk Microsoft sin Windowslogo på tasten.
Yngve Spjeld-Landro skreiv 26. juli 2018 16:07:
Hei! Kva er det best å kalla tasten med windowslogoen på? Alternativa eg har funne so langt er Super(-tasten) eller Meta(-tasten).
«Super»-tasten er det mest korrekte og nøytrale: https://en.wikipedia.org/wiki/Super_key_(keyboard_button)
Eller du kan kjøpa eit Tux-klistremerke https://www.thinkpenguin.com/gnu-linux/tux-super-key-keyboard-sticker og kalla det Linux-tasten. ;)
Den 26.07.2018 16.07, skrev Yngve Spjeld-Landro:
Hei! Kva er det best å kalla tasten med windowslogoen på? Alternativa eg har funne so langt er Super(-tasten) eller Meta(-tasten).
Det blir ofte brukt som Super-tasten i *nix-verdenen (Det kommer opp Super om man mapper snarveier med Windows-tasten sist jeg testet i Ubuntu/Debian): https://en.wikipedia.org/wiki/Super_key_(keyboard_button) Se siste setning i introduksjonsavsnittet.
Meta-tasten tilsvarer som regel Alt, selv om Window-tasten kan benyttes som Meta. Bruk av Alt som Meta er som regel gjort i programmer, og ikke på OS-nivå, så vidt jeg vet.
- Sigmund
On Mon, 30 Jul 2018, Johnny A. Solbu wrote:
On Thursday 26 July 2018 16:07, Yngve Spjeld-Landro wrote:
Kva er det best å kalla tasten med windowslogoen på? Alternativa eg har funne so langt er Super(-tasten) eller Meta(-tasten).
Navnet bør være selvforklarende, noe meta- eller supertast ikke er.
Jeg ser dessuten ingen problemer med å kalle den Windows-tasten, for det er jo faktisk Microsoft sin Windowslogo på tasten.
Enig -- men aller mest fordi Windows-tasten kan byttes ut med Linux-tasten, som følger med tastaturer fra Das, Qpad og sikkert mange andre:
https://shop.daskeyboard.com/products/linux-key-cap-bundle-1 http://www.performance-pcs.com/das-keyboard-linux-key-caps-4-keys.html http://qpad.com/products/keyboards/mk-80/
Den distinksjonen blir borte med ord som meta- eller supertast.
Eller kanskje supertast = Linux-tast, Ikke-fullt-så-super-tast = Windowstast? :-)
Thomas Gramstad
Fem framlegg:
1. kommandotasten 2. spesialtasten 3. supertasten 4. systemtasten 5. OS-tasten
1. I MacOS-verda plar me kalla det for kommandotasten. Det vert òg nytta i skriftbilete - gjerne avstytt. Her er ein snarveg, på engelsk: Cmd-Shift-A. På eit Mac-tastatur har kommandotasten to påtrykte symbol. Til venstre på tasten: cmd . Til høgre på taste: sjåverdesymbolet/severdighetssymbolet (https://www.vegvesen.no/trafikkinformasjon/Lover+og+regler/trafikkskilt/serv...). Kommandotast funger nokso sjølvforklarande.
2. Samla sett vert 'ctrl', 'cmd', 'shift' (med fleire) i MacOS omtala som 'spesialtastar'. Likevel er eg ikkje framandfor å omtala 'cmd' som 'spesialtasten'.
3. Eg er litt samd med Karl Ove i at supertast kan fungera. Men det lyt innarbeidast. Men berre ein fær meininga inn i hovudet, bør det vera nokså intuitivt.
4. Men sidan kommandotasten sin funksjon ofte er knytt til systemet (linuxtast, windowstast), kunne gjerne 'systemtasten' vore eit litt nøytralt namn. Jamvel om Mac ikkje har nokon "mac-tast', så har Mac likevel ein operativsystemspesifikk kommandotast/spesialtast. I uttrykket 'systemtasten' kan ein også leggja det at systemtasten varierer litt i funksjon. Dermed kan ein leggja inn i uttrykket at ein meiner 'den spesialtasten som er operativsystem-avhengig'.
5. Som variant av 'systemtasten', kan ein også tenkja på 'OS-tasten' - altså 'operativsystemtasten'. (Ulempen med systemtasten og OS-tasten er at ein person som aldri har nytta noko anna enn MacOS gjerne ikkje vil koma på at kommandotasten er systemspesifikk.)
Metatasten er eg imot. Fordi: For å vita kva 'metatast' er for noko, må ein nesten vita kva 'metatast' er i Linux, Windows (og Emacs). Og for meg, kvar gong eg prøvde å læra meg Emac, var det ei mara å forstå om 'metatast' tilsvara Ctrl eller Cmd. Kvifor lurte eg på dette? Jau, fordi Ctrl er mykje viktigare i Windows enn i MacOS. I Windows vert Ctrl nytta i alle snarvegskommandoar (t.d. i Ctrl-A), medan me i MacOS nyttar kommandtasten for same sak (Cmd-A).
Leif Halvard Silli
On 26 Jul 2018, at 16:07, Yngve Spjeld-Landro wrote:
Hei! Kva er det best å kalla tasten med windowslogoen på? Alternativa eg har funne so langt er Super(-tasten) eller Meta(-tasten).
-- :-) Yngve Spjeld-Landro nynorsk - fordi du fortener det
E-postlista i18n-no i18n-no@lister.ping.uio.no https://lister.ping.uio.no/mailman/lister.ping.uio.no/listinfo/i18n-no
Eg stemmer òg for «Super». «Meta» er uheldig for strengt tatt kan «Super», «Ctrl», «Alt», osv. seiast å vere tastar med metafunksjon.
Den 1. august 2018 11.11.39 CEST, skrev Leif Halvard Silli verktystell@russisk.no:
Fem framlegg:
kommandotasten
spesialtasten
supertasten
systemtasten
OS-tasten
I MacOS-verda plar me kalla det for kommandotasten. Det vert òg
nytta i skriftbilete - gjerne avstytt. Her er ein snarveg, på engelsk: Cmd-Shift-A. På eit Mac-tastatur har kommandotasten to påtrykte symbol. Til venstre på tasten: cmd . Til høgre på taste: sjåverdesymbolet/severdighetssymbolet (https://www.vegvesen.no/trafikkinformasjon/Lover+og+regler/trafikkskilt/serv...).
Kommandotast funger nokso sjølvforklarande.
- Samla sett vert 'ctrl', 'cmd', 'shift' (med fleire) i MacOS omtala
som 'spesialtastar'. Likevel er eg ikkje framandfor å omtala 'cmd' som 'spesialtasten'.
- Eg er litt samd med Karl Ove i at supertast kan fungera. Men det lyt
innarbeidast. Men berre ein fær meininga inn i hovudet, bør det vera nokså intuitivt.
- Men sidan kommandotasten sin funksjon ofte er knytt til systemet
(linuxtast, windowstast), kunne gjerne 'systemtasten' vore eit litt nøytralt namn. Jamvel om Mac ikkje har nokon "mac-tast', så har Mac likevel ein operativsystemspesifikk kommandotast/spesialtast. I uttrykket 'systemtasten' kan ein også leggja det at systemtasten varierer litt i funksjon. Dermed kan ein leggja inn i uttrykket at ein meiner 'den spesialtasten som er operativsystem-avhengig'.
- Som variant av 'systemtasten', kan ein også tenkja på 'OS-tasten' -
altså 'operativsystemtasten'. (Ulempen med systemtasten og OS-tasten er
at ein person som aldri har nytta noko anna enn MacOS gjerne ikkje vil koma på at kommandotasten er systemspesifikk.)
Metatasten er eg imot. Fordi: For å vita kva 'metatast' er for noko, må ein nesten vita kva 'metatast' er i Linux, Windows (og Emacs). Og for meg, kvar gong eg prøvde å læra meg Emac, var det ei mara å forstå om 'metatast' tilsvara Ctrl eller Cmd. Kvifor lurte eg på dette? Jau, fordi Ctrl er mykje viktigare i Windows enn i MacOS. I Windows vert Ctrl nytta i alle snarvegskommandoar (t.d. i Ctrl-A), medan me i MacOS nyttar kommandtasten for same sak (Cmd-A).
Leif Halvard Silli
On 26 Jul 2018, at 16:07, Yngve Spjeld-Landro wrote:
Hei! Kva er det best å kalla tasten med windowslogoen på? Alternativa eg har funne so langt er Super(-tasten) eller Meta(-tasten).
-- :-) Yngve Spjeld-Landro nynorsk - fordi du fortener det
E-postlista i18n-no i18n-no@lister.ping.uio.no
https://lister.ping.uio.no/mailman/lister.ping.uio.no/listinfo/i18n-no
On Tuesday 31 July 2018 23:43, Thomas Gramstad wrote:
Navnet bør være selvforklarende, noe meta- eller supertast ikke er.
Jeg ser dessuten ingen problemer med å kalle den Windows-tasten, for det er jo faktisk Microsoft sin Windowslogo på tasten.
Enig -- men aller mest fordi Windows-tasten kan byttes ut med Linux-tasten, som følger med tastaturer fra Das, Qpad og sikkert mange andre:
Den distinksjonen blir borte med ord som meta- eller supertast.
At man bruker et annet ord er helt greit, men ordet må være noe som gjør det opplagt hvilken tast det er snakk om. «Meta-tast» er et særdeles dårlig ordvalg som erstatning fordi det er et par spesialtaster som allerede har betegnelsen meta-tast, avhengig av hvem du spør og hvilket OS man kjører[1]. Det finnes til og med tastaturer med dedikerte Meta-, og supertaster som dagens operativbsystemer emulerer på ulikt vis[2]. Men de fleste er stort sett enige om at Supertasten emuleres av Windowstasten, eller command-tasten på Mac-tastaturer.
[1] https://askubuntu.com/questions/19558/what-are-the-meta-super-and-hyper-keys [2] http://www.catonmat.net/blog/why-emacs-uses-meta-key/
I dag er det Alt-, eller AltGr-tasten som emulerer meta-tasten, avhengig av tastaturlayout.
"Kommandotast" kan forveksles med Control-tasten på Linux. (Antagelig på Windows også.)
"Metatast" kan være Escape-tasten, Tab-tasten og andre ting.
"Spesialtast" er for vagt.
"Systemtast" og "OS-tast" kan gå.
Thomas Gramstad
On Wed, 1 Aug 2018, Leif Halvard Silli wrote:
Fem framlegg:
kommandotasten
spesialtasten
supertasten
systemtasten
OS-tasten
I MacOS-verda plar me kalla det for kommandotasten. Det vert òg nytta i
skriftbilete - gjerne avstytt. Her er ein snarveg, på engelsk: Cmd-Shift-A. På eit Mac-tastatur har kommandotasten to påtrykte symbol. Til venstre på tasten: cmd . Til høgre på taste: sjåverdesymbolet/severdighetssymbolet (https://www.vegvesen.no/trafikkinformasjon/Lover+og+regler/trafikkskilt/serv...). Kommandotast funger nokso sjølvforklarande.
- Samla sett vert 'ctrl', 'cmd', 'shift' (med fleire) i MacOS omtala som
'spesialtastar'. Likevel er eg ikkje framandfor å omtala 'cmd' som 'spesialtasten'.
- Eg er litt samd med Karl Ove i at supertast kan fungera. Men det lyt
innarbeidast. Men berre ein fær meininga inn i hovudet, bør det vera nokså intuitivt.
- Men sidan kommandotasten sin funksjon ofte er knytt til systemet
(linuxtast, windowstast), kunne gjerne 'systemtasten' vore eit litt nøytralt namn. Jamvel om Mac ikkje har nokon "mac-tast', så har Mac likevel ein operativsystemspesifikk kommandotast/spesialtast. I uttrykket 'systemtasten' kan ein også leggja det at systemtasten varierer litt i funksjon. Dermed kan ein leggja inn i uttrykket at ein meiner 'den spesialtasten som er operativsystem-avhengig'.
- Som variant av 'systemtasten', kan ein også tenkja på 'OS-tasten' - altså
'operativsystemtasten'. (Ulempen med systemtasten og OS-tasten er at ein person som aldri har nytta noko anna enn MacOS gjerne ikkje vil koma på at kommandotasten er systemspesifikk.)
Metatasten er eg imot. Fordi: For å vita kva 'metatast' er for noko, må ein nesten vita kva 'metatast' er i Linux, Windows (og Emacs). Og for meg, kvar gong eg prøvde å læra meg Emac, var det ei mara å forstå om 'metatast' tilsvara Ctrl eller Cmd. Kvifor lurte eg på dette? Jau, fordi Ctrl er mykje viktigare i Windows enn i MacOS. I Windows vert Ctrl nytta i alle snarvegskommandoar (t.d. i Ctrl-A), medan me i MacOS nyttar kommandtasten for same sak (Cmd-A).
Leif Halvard Silli
On 26 Jul 2018, at 16:07, Yngve Spjeld-Landro wrote:
Hei! Kva er det best å kalla tasten med windowslogoen på? Alternativa eg har funne so langt er Super(-tasten) eller Meta(-tasten).
-- :-) Yngve Spjeld-Landro nynorsk - fordi du fortener det
Ein kommentar:
On 3 Aug 2018, at 20:23, Thomas Gramstad wrote:
"Kommandotast" kan forveksles med Control-tasten på Linux. (Antagelig på Windows også.)
Det ser eg på som ein teori/hypotese. Slike forvekslingar kjenner eg ikkje til ifrå Mac. Når ein er kjent med at det både finst ein kontrolltast og ein kommandotast, så forvekslar ein dei ikkje. Då leitar ein i staden etter kva som er kva.
"Metatast" kan være Escape-tasten, Tab-tasten og andre ting.
"Spesialtast" er for vagt.
"Systemtast" og "OS-tast" kan gå.
Thomas Gramstad
Leif Halvard Silli
On Wed, 1 Aug 2018, Leif Halvard Silli wrote:
Fem framlegg:
kommandotasten
spesialtasten
supertasten
systemtasten
OS-tasten
I MacOS-verda plar me kalla det for kommandotasten. Det vert òg
nytta i skriftbilete - gjerne avstytt. Her er ein snarveg, på engelsk: Cmd-Shift-A. På eit Mac-tastatur har kommandotasten to påtrykte symbol. Til venstre på tasten: cmd . Til høgre på taste: sjåverdesymbolet/severdighetssymbolet (https://www.vegvesen.no/trafikkinformasjon/Lover+og+regler/trafikkskilt/serv...). Kommandotast funger nokso sjølvforklarande.
- Samla sett vert 'ctrl', 'cmd', 'shift' (med fleire) i MacOS omtala
som 'spesialtastar'. Likevel er eg ikkje framandfor å omtala 'cmd' som 'spesialtasten'.
- Eg er litt samd med Karl Ove i at supertast kan fungera. Men det
lyt innarbeidast. Men berre ein fær meininga inn i hovudet, bør det vera nokså intuitivt.
- Men sidan kommandotasten sin funksjon ofte er knytt til systemet
(linuxtast, windowstast), kunne gjerne 'systemtasten' vore eit litt nøytralt namn. Jamvel om Mac ikkje har nokon "mac-tast', så har Mac likevel ein operativsystemspesifikk kommandotast/spesialtast. I uttrykket 'systemtasten' kan ein også leggja det at systemtasten varierer litt i funksjon. Dermed kan ein leggja inn i uttrykket at ein meiner 'den spesialtasten som er operativsystem-avhengig'.
- Som variant av 'systemtasten', kan ein også tenkja på
'OS-tasten' - altså 'operativsystemtasten'. (Ulempen med systemtasten og OS-tasten er at ein person som aldri har nytta noko anna enn MacOS gjerne ikkje vil koma på at kommandotasten er systemspesifikk.)
Metatasten er eg imot. Fordi: For å vita kva 'metatast' er for noko, må ein nesten vita kva 'metatast' er i Linux, Windows (og Emacs). Og for meg, kvar gong eg prøvde å læra meg Emac, var det ei mara å forstå om 'metatast' tilsvara Ctrl eller Cmd. Kvifor lurte eg på dette? Jau, fordi Ctrl er mykje viktigare i Windows enn i MacOS. I Windows vert Ctrl nytta i alle snarvegskommandoar (t.d. i Ctrl-A), medan me i MacOS nyttar kommandtasten for same sak (Cmd-A).
Leif Halvard Silli
On 26 Jul 2018, at 16:07, Yngve Spjeld-Landro wrote:
Hei! Kva er det best å kalla tasten med windowslogoen på? Alternativa eg har funne so langt er Super(-tasten) eller Meta(-tasten).
-- :-) Yngve Spjeld-Landro nynorsk - fordi du fortener det
On Fri, 3 Aug 2018, Leif Halvard Silli wrote:
Ein kommentar:
On 3 Aug 2018, at 20:23, Thomas Gramstad wrote:
"Kommandotast" kan forveksles med Control-tasten på Linux. (Antagelig på Windows også.)
Det ser eg på som ein teori/hypotese. Slike forvekslingar kjenner eg ikkje til ifrå Mac. Når ein er kjent med at det både finst ein kontrolltast og ein kommandotast, så forvekslar ein dei ikkje. Då leitar ein i staden etter kva som er kva.
Mitt poeng var altså at noe så "snevert" som Mac ikke kan eller bør definere "resten av verden". Jeg bruker aldri Mac og aner ikke noe om tastene der.
Den tasten som brukes til spesielle kommandoer på Linux, i Emacs osv. er som regel Control-tasten.
Vi kan ikke ha tastenavn som er så uklare og forvirrende.
Thomas Gramstad
"Metatast" kan være Escape-tasten, Tab-tasten og andre ting.
"Spesialtast" er for vagt.
"Systemtast" og "OS-tast" kan gå.
Thomas Gramstad
Leif Halvard Silli
On Wed, 1 Aug 2018, Leif Halvard Silli wrote:
Fem framlegg:
kommandotasten
spesialtasten
supertasten
systemtasten
OS-tasten
I MacOS-verda plar me kalla det for kommandotasten. Det vert òg nytta
i skriftbilete - gjerne avstytt. Her er ein snarveg, på engelsk: Cmd-Shift-A. På eit Mac-tastatur har kommandotasten to påtrykte symbol. Til venstre på tasten: cmd . Til høgre på taste: sjåverdesymbolet/severdighetssymbolet (https://www.vegvesen.no/trafikkinformasjon/Lover+og+regler/trafikkskilt/serv...). Kommandotast funger nokso sjølvforklarande.
- Samla sett vert 'ctrl', 'cmd', 'shift' (med fleire) i MacOS omtala som
'spesialtastar'. Likevel er eg ikkje framandfor å omtala 'cmd' som 'spesialtasten'.
- Eg er litt samd med Karl Ove i at supertast kan fungera. Men det lyt
innarbeidast. Men berre ein fær meininga inn i hovudet, bør det vera nokså intuitivt.
- Men sidan kommandotasten sin funksjon ofte er knytt til systemet
(linuxtast, windowstast), kunne gjerne 'systemtasten' vore eit litt nøytralt namn. Jamvel om Mac ikkje har nokon "mac-tast', så har Mac likevel ein operativsystemspesifikk kommandotast/spesialtast. I uttrykket 'systemtasten' kan ein også leggja det at systemtasten varierer litt i funksjon. Dermed kan ein leggja inn i uttrykket at ein meiner 'den spesialtasten som er operativsystem-avhengig'.
- Som variant av 'systemtasten', kan ein også tenkja på 'OS-tasten' -
altså 'operativsystemtasten'. (Ulempen med systemtasten og OS-tasten er at ein person som aldri har nytta noko anna enn MacOS gjerne ikkje vil koma på at kommandotasten er systemspesifikk.)
Metatasten er eg imot. Fordi: For å vita kva 'metatast' er for noko, må ein nesten vita kva 'metatast' er i Linux, Windows (og Emacs). Og for meg, kvar gong eg prøvde å læra meg Emac, var det ei mara å forstå om 'metatast' tilsvara Ctrl eller Cmd. Kvifor lurte eg på dette? Jau, fordi Ctrl er mykje viktigare i Windows enn i MacOS. I Windows vert Ctrl nytta i alle snarvegskommandoar (t.d. i Ctrl-A), medan me i MacOS nyttar kommandtasten for same sak (Cmd-A).
Leif Halvard Silli
On 26 Jul 2018, at 16:07, Yngve Spjeld-Landro wrote:
Hei! Kva er det best å kalla tasten med windowslogoen på? Alternativa eg har funne so langt er Super(-tasten) eller Meta(-tasten).
-- :-) Yngve Spjeld-Landro nynorsk - fordi du fortener det
On 26.07.2018 16:07, Yngve Spjeld-Landro wrote:
Hei! Kva er det best å kalla tasten med windowslogoen på? Alternativa eg har funne so langt er Super(-tasten) eller Meta(-tasten).
Det opplagte og selvforklarende navnet er "logo-tasten".
"Windows-tasten" er for snevert - som kjent kan man kjøpe klistrelapper for å bytte ut windowslogen med en annen logo. Og selv om navnene "super" og "meta" ble brukt på MIT på 1970-tallet (aldri med "-key" som suffix) viser det til taster på et tastaturutlegg som ikke lenger eksisterer (tviler dessuten på at "super" og "meta" blir forstått av andre enn folk med røtter i 1970-tallets hacker-kultur).
On 4 Aug 2018, at 9:52, Gisle Hannemyr wrote:
On 26.07.2018 16:07, Yngve Spjeld-Landro wrote:
Hei! Kva er det best å kalla tasten med windowslogoen på? Alternativa eg har funne so langt er Super(-tasten) eller Meta(-tasten).
Det opplagte og selvforklarende navnet er "logo-tasten".
Dette er korkje opplagt eller sjølvforklarande. Fordi: Apple-tastatur har ikkje (lenger) nokon tast med ein eplelogo på. (Sjå nedanfor.)
Alternative forslag, som fylgjer litt av same resonnementet i Hannermyr sitt forslag:
* merketast * symboltast
Fordi 'merke' og 'symbol' både kan tyda 'eit merke/symbol' (slik som sjåverdigheitssymbolet (⌘) på eit Apple-tastatur - men 'merke' kan også tyda 'varemerke' (det er litt verre å få 'symbol' til å tyda 'varemerke' - men Windows-logoen er jo faktisk eit symbol), slik som i Windows-logotasten.
Det er sant at Mac-tastatur ei stund pla ha eit Apple-symbol (eit eple) på kommandotasten - det brukte å stå attmed 'cmd'-ordet. Men dette er ikkje lenger tilfelle. Ingen av mine tastatur har eplelogo. (Eg trur USB-tastaturet mitt må vera minst 10 år.) Og dei tastatura Apple sel i dag har ikkje eplelogo.
Riktig nok er det også slik at mange av oss framleis snakkar om «epletasten». Men på same måte som "super" og "meta" som du nemner nedanfor, så må ein ha historie innabords for å forstå kva som er "epletasten". (Eg trur riktig nok 'epletast' er meir forståeleg enn 'super' og 'meta'.)
På Mac er det ein enkel og standard måte å referera til kommandotasten på - det er 'cmd'-tasten. Når ein skal skriva snarvegskombinasjonar og macro-kommandoar, er det difor lett og enkelt å få til: Snarvegen for utskrift er "Cmd-P" (eller Command-P). Eg ser at Microsoft sjølv, på norsk, skriv "Windows-logotasten [bilde]+D" (https://support.microsoft.com/nb-no/help/12445/windows-keyboard-shortcuts). Noko som verkar nok so tungvint. (Bruken av logosymbolet viser at Microsoft ikkje stoler på at folk forstår uttrykket "Windows-logotast".)
PS: Ironisk nok er Windowstast-symbolet og "sjåverdigheitsymbolet" på kommandotasten litt like: Begge to ser på ein måte ut som eit kvadrat inndelt i fire mindre kvadrat ...
"Windows-tasten" er for snevert - som kjent kan man kjøpe klistrelapper for å bytte ut windowslogen med en annen logo. Og selv om navnene "super" og "meta" ble brukt på MIT på 1970-tallet (aldri med "-key" som suffix) viser det til taster på et tastaturutlegg som ikke lenger eksisterer (tviler dessuten på at "super" og "meta" blir forstått av andre enn folk med røtter i 1970-tallets hacker-kultur).
Leif Halvard Silli