On Tue, 13 Aug 2002, Axel Bojer wrote:
fredag 9. august 2002, 23:05, skrev Tony Earnshaw : | fre, 2002-08-09 kl. 21:20 skrev Axel Bojer: | > Det var vel jeg som mente det var en god ide gi fargene nye navn. N er | > det vel en tradisjon for gi farger navn p norsk ogs. | | Finnst det namn her, eller er det berre bokstavsamansettingar? | | http://rb.no/49/42/48/1.html | | Kan bedre ta deg turen hjå fargehandlaren, synest eg.
.. og var jeg der. Fant ikke heftet "fargemagi", bare flere brosjyrer med «jotun»s fargenavn. Men de var da ganske sympatiske: varmgul, soleie, rødmelde, berberris, veronika, bast, mandarin osv. Problemet er, at jeg ikke vet hvilke farger de engelske navnene henviser til. Den eneste halveis fornuftige løsningen (men ingen god løsning) jeg fant, er om noen har installert siste versjon av koffice, og kan sende en jpgfil
Ikke JPEG! Bruk heller PNG. En ensfarget firkant blir mindre som PNG, og utsettes ikke for «avrunding» av noe slag. Husk at JPEG er «lossy»!
(legge den i cvs ev.)
Hør, hør!
med fargene synlig og vedlagt de engelske fargenavnene på et eller annet vis.Det beste var kansje om de var leselige på bildet.
God ide. Filene bør hete koffice_<fargenavn>.png, eller lignende, slik at folk også kan søke gjennom filnavnene.