On Wednesday 13 June 2018 20:49, Karl Ove Hufthammer wrote:
Eg heller mot GitHub, då eg har brukt det personleg, kjenner det rimeleg godt,
Jeg også tenker at Github er en grei løsning.
og ikkje synest at Microsoft som eigar er noko vektig argument mot det.
Enig. Det at Microsoft eier noe er ikke i seg selv et argument mot å bruke det. Det kan hende at de kjører Github ned i grøfta eller låser det ned til en betalingsløsning. Men jeg synes at man bør vente til de faktisk gjør negative endriger før man flytter seg derfra. Det er jo en endring til det bedre på gang i Redmond, om en litt sakte.
Via GitHub Pages (https://pages.github.com/) kan me òg ha enkle nettsider.
Man kan ha så avanserte sider man vil. Man er ikke låst til Jekyll-sider.
Elles verkar det ikkje som det er nokon særleg interesse blant folk her på lista for å faktisk gjera ein *innsats* for å få fellesordlista (og andre info- og ressurssider rundt denne) over på ei betre løysing. Så derfor foreslår eg at me tar ei kjapp minimumsløysing og rett og slett berre berre puttar fellesordlista over på GitHub.
Jeg kan sikkert bidra med flytting av listene. Listene til EFN ble i fjor eller så flyttet til en server jeg og en annen eier. Siden de har listene på eget domene trengte ingen andre enn vi administratorer gjøre noe som helst. Brukerne merket tilsynelatende ingenting.
Å flytte selve listene til Nuug sin listeserver er nok en god løsning da Nuug i overskuelig fremtid vil bestå, og har egen driftsgruppe som administrerer maskinparken. Så vidt jeg vet har ikke Github e-postlister.