Eivind skrev:
EXP EKSP ERF FEILF
Hvor brukes egentlig alle disse ordene med bare store bokstaver? Det er vel ikke navn på regnearksfunksjoner?
Dette gjelder OpenOffice, burde skrevet det i emnefeltet. Det er navn på norske regnearkfunksjoner, ja.
Vi holder vel ikke på å oversette regnearksfunksjonen EXP() med EKSP()???
Jo, da, det stemmer nok det. Det skyldes at vi OO-oversettere (i praksis Karl Ove og meg?) har vedtatt at vi skal benytte MS Excell sine norske funksjonsnavn . Merk at engelsk OO Regneark benytter MS Excell-navn også i engelsk versjon (der det er mulig).
Arne