-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE----- Hash: SHA1
On Tue, 6 Aug 2002, Arne Christian Hårseth wrote:
Eivind skrev:
EXP EKSP ERF FEILF
Vi holder vel ikke på å oversette regnearksfunksjonen EXP() med EKSP()???
Jo, da, det stemmer nok det. Det skyldes at vi OO-oversettere (i praksis Karl Ove og meg?) har vedtatt at vi skal benytte MS Excell sine norske funksjonsnavn . Merk at engelsk OO Regneark benytter MS Excell-navn også i engelsk versjon (der det er mulig).
/me HOPPER OPP OG NED OG VIFTER MED RØDT FLAGG
Må vi gjøre samme tabben som MS da? Dette er jo en av grunnene til at MS Office i norsk versjon ikke er kompatibel med andre språkversjoner.
Greitt nok at vi oversetter tekst, men om vi oversetter funksjonsnavn slik de brukes _i regnearket_ ... så kan ikke regnearket brukes når du går fra bokmål til nynorsk, for ikke å snakke om samisk.
Jeg har akkurat gjort unna siste grovarbeidet på KSpread, som har samme problemstillingen, og ikke tale om at jeg vil oversette NORMDIST med NORMFORD - standard normal distribution hhv. normalfordeling. Makan ... (logger ut og tar seg en nightcap.)
Bjørn