On 3/15/06, Svenn Inge Ingebrigtsen svenn@online.no wrote:
Dette er jo greit i og for seg - men hva med synonymordboken? Jeg trodde det var det vi skulle få utviklet fort som fy blant annet??
Hva skjedde?
Problemet er tildels formatet på synonymordlista som OOo 2.x brukar, og det at synonym blir lagt inn for kvar bøying av ordet.
Det første punktet må noko finne ut kva for data som verkeleg trengs for å bygge synonymordlista for OOo 2.x.
Det andre punktet kan greit løysast ved å innføre nokre retningslinje for korleis ein skal leggje inn synonym i speling.org-databasen.
Ein måte ein kan gjere det på er å leggje inn grunnforma av ordet i tillegg til den bøyingsforma som kjem i korrekturposten. Under grunnforma av ordet så kan ein leggje inn synonym for ordet.
Dette må i alle tilfelle dokumenterast godt på heimesidene.
Håvard
Må ikke da ROOT-feltet og SYNONYM-feltet være med i sendinga hvis vi legger opp til at vi fortsetter med synonymer? De som ikke vil kan jo overse dem :-)Hvis vi er enige om det, så kan jeg legge det til i dokumentasjonen. Ellers synes jeg det påhttp://no.speling.org/dokumentasjon.html bare bør stå nevnt de fletene vi sender, de andre bør det holde at er dokumenter påhttp://no.speling.org/filformat.html Synes i såfall dokumenmtasjonssida bør inneholde at vi har utsatt å bruke de andre feltene av ovennnevnte grunner. Hvis ingen andre vil/har tid kan jeg legge inn dette, menb jeg vil det skal være klart først om vi legger til de to feltene ved utsendelse (og jeg synes da, av den grunn som håvard nevner) at begge bør med -eller ingen :-) Oppsummering: Skriv synonymer til ROOT-delen (grunnformen) av ordet. Hvis vi legger til ROOT ved utsendelse, da også SYNONYM - og omvendt.
Hva velger vi?
Mvh Axel