On 26/06/06, Eivind Tagseth eivindt@multinet.no wrote:
En bedre oversettelse av WAN vil vel være "fjernnett".
Men da får man en overlapp med begrepet "remote network".
Dessuten impliserer fjernnett et motsetningsforhold mellom et gitt lokalnett og et gitt WAN. Altså hvis man har bedrifts-WAN = Oslo-LAN + Trondheim-LAN, vil man hvis man sitter i Oslo og bruker begrepet bedriftsfjernnett eksludere det lokale nettet sitt (fordi det lokale nettet er jo ikke fjernt).
Går det ikke an å bruke storområdenett?
Mvh Håkon Løvdal.