At 03.12.2001 11:25, Herman Robak wrote:
On Mon, 3 Dec 2001, Andreas Landmark wrote:
Ikke at jeg mener vi skal innføre vanskelige faguttrykk som ikke er i dagligtale, men hvis uttrykkene er grokkbare så hadde det kanskje vært en idé?
Versaler, majuskler, minuskler og kapitéler kunne godt vært bedre kjent blant almenheten, synes jeg. Alle ser dem daglig, og kunne godt visst hva de heter. I våre dager er det desto mer aktuelt, siden Gud og Hvermann driver med amatørpublisering.
Vel problemet blir fortsatt at man fortsatt ikke har ett simpelt ord for å skille imellom store- og småbokstaver. Majuskler og minuskler er jo ikke mye kortere enn småb og storeb...