On Wed, Feb 18, 2004 at 11:15:14AM +0100, Eivind Tagseth wrote:
- Keld Jørn Simonsen keld@dkuug.dk [2004-02-18 10:31:26 +0100]:
On Wed, Feb 18, 2004 at 09:24:56AM +0100, Eivind Tagseth wrote:
- Åsmund Skjæveland aasmunds@ulrik.uio.no [2004-02-17 09:55:11 +0100]:
Eg oppdaga då eg skulle oversetja nokre test-tidsformateringar i eel at ikkje alt er som det burde vera med tidsformatet frå strftime(2).
tre formatstrengar: "%m/%d/%y, %I:%M %p" gir "01/01/00, 01:00 AM" "%-m/%-d/%-y, %-I:%M %p" gir "1/1/0, 1:00 AM" "%_m/%_d/%_y, %_I:%M %p" gir " 1/ 1/00, 1:00 AM"
Hvordan skal du da kunne se at du har bedt om å få oppgitt timene i henhold til en 12-timers klokke? Da blir det jo ikke mulig å se forskjell på 1 og 13?
Det skjønner ikke jeg. Man bruker ikke 12-timers klokke på norsk.
Men her har man tross alt eksplisitt bedt om en 12-timers klokke (%I), så hva skal da skje? Skal den vises som en 24-timers klokke likevel?
Jeg synes det.
Kan evt brukes til å skrive forskjellige formater for tid, slik
18:14:20 18.14.20
Hilsen keld