Sigurd Gartmann sigurd-i18n-no@brogar.org skreiv i innlegget news:1089959383.29459.17.camel@saltstraum.brogar.org:
I de tre fagene jeg har hatt om grafteori (diskret matematikk, algoritmer og datastrukturer og algoritmekonstruksjon), brukte vi ordet «vei» om det du omtaler her som «sti»,
Og i dei to faga eg har hatt om grafteori (grafteori og diskret matematikk) brukte me ordet «stig».
det hente også at vi brukte ordet «kant»,
No hugsar du vel feil? Kant er jo noko anna (kanskje definert som eit (ofte uordna) par hjørner/nodar). Ein stig er då ei følgja av kantar (eller tilsv.).
Når vi nå har en fullgod og innarbeidet oversettelse på norsk («bane»), kan jeg ikke skjønne hvorfor vi ikke skal bruke denne.
Nei, for all del.