Path står i fellesordlista oppført med «sti, søkesti, filsti», som er greitt nok (sjølv synest eg «adresse» ofte passar like bra). Skal me bruka same ordet (altso «stig») i teikneprogramsamanheng òg?
-----BEGIN PGP SIGNED MESSAGE----- Hash: SHA1
onsdag 14. juli 2004, 19:43, skrev Karl Ove Hufthammer:
Path står i fellesordlista oppført med «sti, søkesti, filsti», som er greitt nok (sjølv synest eg «adresse» ofte passar like bra). Skal me bruka same ordet (altso «stig») i teikneprogramsamanheng òg?
«spor» kanskje? Det er jo den veien tegneverktøyet følger?
Bjørn
ons, 14.07.2004 kl. 19.43 skrev Karl Ove Hufthammer:
Path står i fellesordlista oppført med «sti, søkesti, filsti», som er greitt nok (sjølv synest eg «adresse» ofte passar like bra). Skal me bruka same ordet (altso «stig») i teikneprogramsamanheng òg?
Jeg har oversatt «path» til «bane» i gimp (bokmål), siden det er i utstrakt bruk i grafisk sammenheng allerede (bl.a. photoshop).
Karl Ove Hufthammer karl@huftis.org skreiv i innlegget news:n2m- g.Xns9526C8A676C6Bhuftis@ID-99504.news.uni-berlin.de:
Skal me bruka same ordet (altso «stig») i teikneprogramsamanheng òg?
Etter eit søk ser eg at omgrepet trulig kjem frå grafteori. Der kallar me iallfall ein «path» for ein «stig», so det er greitt å bruka denne omsettinga, IMO.
On Thu, 2004-07-15 at 14:58 +0200, Karl Ove Hufthammer wrote:
Karl Ove Hufthammer karl@huftis.org skreiv i innlegget news:n2m- g.Xns9526C8A676C6Bhuftis@ID-99504.news.uni-berlin.de:
Skal me bruka same ordet (altso «stig») i teikneprogramsamanheng òg?
Etter eit søk ser eg at omgrepet trulig kjem frå grafteori. Der kallar me iallfall ein «path» for ein «stig», so det er greitt å bruka denne omsettinga, IMO.
viss Photoshop brukar "bane", ser eg ikkje nokon grunn til å bruke noko anna, anten no Photoshop har funne opp dette på eiga hand eller funne fagterminologien ein stad.
Etter eit søk ser eg at omgrepet trulig kjem frå grafteori. Der kallar me iallfall ein «path» for ein «stig», so det er greitt å bruka denne omsettinga, IMO.
I de tre fagene jeg har hatt om grafteori (diskret matematikk, algoritmer og datastrukturer og algoritmekonstruksjon), brukte vi ordet «vei» om det du omtaler her som «sti», det hente også at vi brukte ordet «kant», og jeg husker ingen som brukte «sti».
«Korteste vei i en rettet asyklisk graf [av noder og kanter]»
Når vi nå har en fullgod og innarbeidet oversettelse på norsk («bane»), kan jeg ikke skjønne hvorfor vi ikke skal bruke denne. Hovedgrunnen til at jeg valgte «bane» i min oversetting av gimp var å forenkle overgangen for de som kunne være vant med photoshop. Nå vil jeg ikke komme opp i en diskusjon om «bane» er et godt ord, eller om vi bør finne opp noe bedre. Boka (Adobe Photoshop 7.0, Classroom in a Book) og programmet jeg har tatt utgangspunkt i brukes (i norsk versjon) veldig utstrakt i grafisk design og undervisning i en rekke fag ved private høyskoler her til lands.
Sigurd Gartmann nytrønder
Sigurd Gartmann sigurd-i18n-no@brogar.org skreiv i innlegget news:1089959383.29459.17.camel@saltstraum.brogar.org:
I de tre fagene jeg har hatt om grafteori (diskret matematikk, algoritmer og datastrukturer og algoritmekonstruksjon), brukte vi ordet «vei» om det du omtaler her som «sti»,
Og i dei to faga eg har hatt om grafteori (grafteori og diskret matematikk) brukte me ordet «stig».
det hente også at vi brukte ordet «kant»,
No hugsar du vel feil? Kant er jo noko anna (kanskje definert som eit (ofte uordna) par hjørner/nodar). Ein stig er då ei følgja av kantar (eller tilsv.).
Når vi nå har en fullgod og innarbeidet oversettelse på norsk («bane»), kan jeg ikke skjønne hvorfor vi ikke skal bruke denne.
Nei, for all del.