Bjørn Steensrud wrote:
On Thursday 06 December 2007 19:55:19 Axel Bojer wrote:
Karl Ove Hufthammer wrote:
Fredag 23. november 2007 skreiv Karl Ove Hufthammer:
Støtt og stadig dukkar det opp syntaksfeil i bokmålsfilene. Slutt med det! Det er lett å kjøra syntakssjekk før ein sjekkar inn filene.
Og framleis dukkar det stadig opp syntaksfeil. Eg er lei av å måtte retta desse sjølv, og har no fjerna oppdatering og innsending av bokmålsomsettingane i skriptet, fram til bokmålsomsettarane tar seg saman. Oppdatering og innsending av nynorsk og samisk går som normalt.
Svn/i18n/kde4-trunk/nb/messages$ find . -name '*.po' | while read fil; do msgfmt -c -o /dev/null $fil; done
gir ingen feil. Kan du melde inn, om det ikke alt er gjort?
Hilsen Axel
Jeg har ikke tatt vare på commit-meldingene, men så at det fôr forbi en fil fra meg der feilen var %21 i stedet for %2. Hvis commit-meldingene er arkivert kunne jeg ha lyst til å se hvor mange opprettinger som var nødvendige siden første påminnelsen. Foreløpig er det stopp herfra.
Håper ikke det betyr at du slutter å oversette :-)
svn log på den fila Karl Ove sist rettet viser:
------------------------------------------------------------------------ r57519 | huftis | 2007-12-05 22:11:35 +0100 (ons, 05 des 2007) | 1 line
Retta syntaksfeil. ------------------------------------------------------------------------ r57503 | huftis | 2007-12-03 21:40:52 +0100 (man, 03 des 2007) | 1 line
Oppdaterte omsettingsfiler basert på nye malfiler. ------------------------------------------------------------------------ r57502 | huftis | 2007-12-03 21:36:46 +0100 (man, 03 des 2007) | 1 line
Automatisk retting av vanlige feil. ------------------------------------------------------------------------ r57494 | bjornst | 2007-12-02 20:15:52 +0100 (søn, 02 des 2007) | 2 lines
Klar til vask
SVN Commit viser ikke hvor den feilen ble meldt inn, sannsynligvis falt det utenfor de første 500 linjene i innmeldinga. En annen av feilene Karl Ove har rettet ser jeg kom fra meg, da jeg hadde lagt inn en ekstra w først på en linje da jeg rettet noe manuelt :-/
Hilsen Axel