Støtt og stadig dukkar det opp syntaksfeil i bokmålsfilene. Slutt med det! Det er lett å kjøra syntakssjekk før ein sjekkar inn filene.
Fredag 23. november 2007 skreiv Karl Ove Hufthammer:
Støtt og stadig dukkar det opp syntaksfeil i bokmålsfilene. Slutt med det! Det er lett å kjøra syntakssjekk før ein sjekkar inn filene.
Og framleis dukkar det stadig opp syntaksfeil. Eg er lei av å måtte retta desse sjølv, og har no fjerna oppdatering og innsending av bokmålsomsettingane i skriptet, fram til bokmålsomsettarane tar seg saman. Oppdatering og innsending av nynorsk og samisk går som normalt.
Karl Ove Hufthammer wrote:
Fredag 23. november 2007 skreiv Karl Ove Hufthammer:
Støtt og stadig dukkar det opp syntaksfeil i bokmålsfilene. Slutt med det! Det er lett å kjøra syntakssjekk før ein sjekkar inn filene.
Og framleis dukkar det stadig opp syntaksfeil. Eg er lei av å måtte retta desse sjølv, og har no fjerna oppdatering og innsending av bokmålsomsettingane i skriptet, fram til bokmålsomsettarane tar seg saman. Oppdatering og innsending av nynorsk og samisk går som normalt.
Svn/i18n/kde4-trunk/nb/messages$ find . -name '*.po' | while read fil; do msgfmt -c -o /dev/null $fil; done
gir ingen feil. Kan du melde inn, om det ikke alt er gjort?
Hilsen Axel
On Thursday 06 December 2007 19:55:19 Axel Bojer wrote:
Karl Ove Hufthammer wrote:
Fredag 23. november 2007 skreiv Karl Ove Hufthammer:
Støtt og stadig dukkar det opp syntaksfeil i bokmålsfilene. Slutt med det! Det er lett å kjøra syntakssjekk før ein sjekkar inn filene.
Og framleis dukkar det stadig opp syntaksfeil. Eg er lei av å måtte retta desse sjølv, og har no fjerna oppdatering og innsending av bokmålsomsettingane i skriptet, fram til bokmålsomsettarane tar seg saman. Oppdatering og innsending av nynorsk og samisk går som normalt.
Svn/i18n/kde4-trunk/nb/messages$ find . -name '*.po' | while read fil; do msgfmt -c -o /dev/null $fil; done
gir ingen feil. Kan du melde inn, om det ikke alt er gjort?
Hilsen Axel
Jeg har ikke tatt vare på commit-meldingene, men så at det fôr forbi en fil fra meg der feilen var %21 i stedet for %2. Hvis commit-meldingene er arkivert kunne jeg ha lyst til å se hvor mange opprettinger som var nødvendige siden første påminnelsen. Foreløpig er det stopp herfra.
Bjørn
Bjørn Steensrud wrote:
On Thursday 06 December 2007 19:55:19 Axel Bojer wrote:
Karl Ove Hufthammer wrote:
Fredag 23. november 2007 skreiv Karl Ove Hufthammer:
Støtt og stadig dukkar det opp syntaksfeil i bokmålsfilene. Slutt med det! Det er lett å kjøra syntakssjekk før ein sjekkar inn filene.
Og framleis dukkar det stadig opp syntaksfeil. Eg er lei av å måtte retta desse sjølv, og har no fjerna oppdatering og innsending av bokmålsomsettingane i skriptet, fram til bokmålsomsettarane tar seg saman. Oppdatering og innsending av nynorsk og samisk går som normalt.
Svn/i18n/kde4-trunk/nb/messages$ find . -name '*.po' | while read fil; do msgfmt -c -o /dev/null $fil; done
gir ingen feil. Kan du melde inn, om det ikke alt er gjort?
Hilsen Axel
Jeg har ikke tatt vare på commit-meldingene, men så at det fôr forbi en fil fra meg der feilen var %21 i stedet for %2. Hvis commit-meldingene er arkivert kunne jeg ha lyst til å se hvor mange opprettinger som var nødvendige siden første påminnelsen. Foreløpig er det stopp herfra.
Håper ikke det betyr at du slutter å oversette :-)
svn log på den fila Karl Ove sist rettet viser:
------------------------------------------------------------------------ r57519 | huftis | 2007-12-05 22:11:35 +0100 (ons, 05 des 2007) | 1 line
Retta syntaksfeil. ------------------------------------------------------------------------ r57503 | huftis | 2007-12-03 21:40:52 +0100 (man, 03 des 2007) | 1 line
Oppdaterte omsettingsfiler basert på nye malfiler. ------------------------------------------------------------------------ r57502 | huftis | 2007-12-03 21:36:46 +0100 (man, 03 des 2007) | 1 line
Automatisk retting av vanlige feil. ------------------------------------------------------------------------ r57494 | bjornst | 2007-12-02 20:15:52 +0100 (søn, 02 des 2007) | 2 lines
Klar til vask
SVN Commit viser ikke hvor den feilen ble meldt inn, sannsynligvis falt det utenfor de første 500 linjene i innmeldinga. En annen av feilene Karl Ove har rettet ser jeg kom fra meg, da jeg hadde lagt inn en ekstra w først på en linje da jeg rettet noe manuelt :-/
Hilsen Axel
Axel Bojer:
SVN Commit viser ikke hvor den feilen ble meldt inn, sannsynligvis falt det utenfor de første 500 linjene i innmeldinga. En annen av feilene Karl Ove har rettet ser jeg kom fra meg, da jeg hadde lagt inn en ekstra w først på en linje da jeg rettet noe manuelt :-/
Ja. Eg vil be deg setta opp KBabel (eller tilsvarande) til å ta autosjekk før lagring av filer.
For øvrig har KDE-SVN automatisk kjøring av «msgfmt -c» når ein prøver å senda omsettingar av KDE 4. Kunne dette gått an å få til for Skulelinux-SVN òg?
Karl Ove Hufthammer wrote:
Axel Bojer:
SVN Commit viser ikke hvor den feilen ble meldt inn, sannsynligvis falt det utenfor de første 500 linjene i innmeldinga. En annen av feilene Karl Ove har rettet ser jeg kom fra meg, da jeg hadde lagt inn en ekstra w først på en linje da jeg rettet noe manuelt :-/
Ja. Eg vil be deg setta opp KBabel (eller tilsvarande) til å ta autosjekk før lagring av filer.
Problemet var at jeg rettet manuelt (med et skriveprogram fra kommandolinja) nettopp fordi det var en feil der (tror jeg), så introduserte jeg en annen isteden :-/ Bruker å ta en sjekk før jeg sender inn, men den gangen glemte jeg altså det.
For øvrig har KDE-SVN automatisk kjøring av «msgfmt -c» når ein prøver å senda omsettingar av KDE 4. Kunne dette gått an å få til for Skulelinux-SVN òg?
Ville vært fint :-)
-Axel