Gaute Hvoslef Kvalnes wrote:
2008/4/1 Petter Reinholdtsen pere@hungry.com:
[Hans F. Nordhaug]
Er problemet som Tor rapporterer fortsatt tilstede i siste utgave? Jeg bruker ikke nynorsk OO selv. (Send CC til Tor siden han ikke er på lista.)
Jeg har i hvert fall ikke sett det i noen feilmelding til denne listen, som er stedet å nå oss som vedlikeholder stavekontrollen. OOo-forumet fungerer ikke hvis en vil nå oss som jobber med norsk stavekontroll.
Du mener sannsynligvis denne: http://www.openofficeorg.no/Forumsider/index.php?topic=39.0
Jeg har der svart: «Det må nok være en feil, så vidt jeg kan se. Men en endring er ikke så lett å utføre for hånd. eg. er en forkortelse, ja, men skal jo ha punktum. Mulig feilen ligger i ordlistas håndtering av punktum. Vi ser nærmere på det.»
Og jeg har også sett nærmere på det, rettere sagt ble dette rettet godt før utgivelsen av siste versjon som ligger her: http://alioth.debian.org/frs/?group_id=30577 (*-pack1 er for OOo 1.x og *-pack2 for OOo 2.0). (Selve utgivelsen tok tid, av flere grunner).
Eg finn ikkje noka slik feilmelding i forumet. Eg klarar heller ikkje å reprodusera feilen i siste versjon av OOo, med siste versjon av ordlista.
Jeg testet det også, for sikkerhets skyld -- og har installert siste versjon av ordlista: «eg» er her godkjent på nynorsk, men ikke på bokmål, som det skal.
Hilsen Axel Bojer