Den 2022-10-14 09:27, skrev Hans Fredrik Nordhaug:
fre. 14. okt. 2022 kl. 08:57 skrev Hans Fredrik Nordhaug hansfn@gmail.com:
fre. 14. okt. 2022 kl. 07:47 skrev Petter Reinholdtsen pere@hungry.com:
[Hans Fredrik Nordhaug]
Forslag til noe bedre?
[kutt]
Kanskje det kan passe bedre med 'valgkort', som vel er den norske varianten selv om den ignoreres nå når en bruker navn og fødselsnummer til å slå opp i valglistene over hvem som får stemme?
[kutt]
Kanskje det er løsningen? Å bruke "passord" på norsk selv om det ikke helt stemmer med engelsk? Jeg syns i alle fall at "identitetsdetalj" er unaturlig.
Men så dukker "credential authority" opp ...
Hans
Autentisering og autentiseringsinstans?
-Axel