[Hans F. Nordhaug 2010-04-18]
Se meldingen nedenfor. Utdrag:
8 languages were complete in lenny but had no update since then. These languages are at risk of being deactivated for Squeeze if they are not complete for sublevels 1 and 2: bs ca dz hr id km lv mk ne nn ta wo
Jeg vedlikeholder bokmål og kunne i prinsippet tatt ansvar for nynorsk også, men nynorsken min er dårlig - dessverre. Jeg håper noen andre som bruker nynorsk til daglig, kan ta ansvar.
Ouch. Hvis nynorsk fjernes som språkvalg i debian-installer for Squeeze, så vil det også falle ut som valg i Skolelinux basert på Squeeze (med mindre vi legger inn mye jobb for å lage våre egne boot-filer). Det håper jeg dere kan sikre ikke skjer.
Jeg har tryglet meg til et unntak når det gjelder Nordsamisk, slik at det fortsatt er et valg selv om det normalt skulle vært fjernet pga. manglende oversettelser, men regner ikke med å klare det samme for Nynorsk.
Vennlig hilsen,