* Gaute Hvoslef Kvalnes gaute@verdsveven.com [2003-12-15 20:35:13 +0100]:
Måndag 15. desember 2003 20:17 skreiv Herman Robak:
man, 15.12.2003 kl. 19.31 skrev Gaute Hvoslef Kvalnes:
Bakgrunnen for valet var at KDE nyleg gjekk over til «folder» konsekvent. (Vel, nesten konsekvent ... I nokre få tekniske samanhengar brukar dei framleis «directory».)
Dette kan vel kun gjøres gjeldende for grafiske grensesnitt? Jeg tror vi skal vente en stund med å oversette «no such file or directory» til «ingen slik fil eller mappe» i kommandolinje- verktøy.
Ja, det var nettopp slike unntak det var snakk om.
Så i det grafiske brukergrensesnittet skal en katalog hete en mappe, mens i kommandolinje-program skal det hete en katalog? Det høres ut som å trygle og be om ekstra forvirring og inkonsistens... Er det virkelig ingen KDE-brukere som også bruker kommandolinjeverktøy? Er det ingen KDE-applikasjoner som videreformidler tekster/feilmeldinger fra libc?
Eivind