fredag 1. oktober 2004, 15:39, skrev Axel Bojer: (...) | > «Ulovlig/ugyldig minnetilgang» kan tolkes som «Feil med minnetilgang», | > mens «Segmentation fault» betyr «Feil ved minnetilgang». | | Feil med?? | Trodde ikke man kunne si det ... | Og iallfall ikke at det ga en annen betydning?
Jørgen ga løsningen her: «Feil med» kan man i hvert fall *si* (kanskje skrive også) hvis en gjenstand er ødelagt, altså «det er en feil med vaskemaskinen». Men «feil ved» blir heller prosessen, tilgangen el. - altså det som vel passer best (for det er jo ikke minnet det er noe galt med) ...
-A.