mandag 14. februar 2005, 20:49, skrev Eivind Tagseth:
- Axel Bojer axelb@skolelinux.no [2005-02-14 20:39:47 +0100]:
Mitt forslag er altså: system bell systemvarsel audible bell lydsignal (systemlyd?) custom bell tilpasset/selvvalgt signal bell varsel, signal
Tror «varsel» kan bli brukt i alle tilfellene jeg, konsistent og beskrivende, og kan ikke blandes sammen med Unix-signaler.
Du mener: stryke alle oppføringer med (-)signal? Jeg synes det er kjekt å ha en litt kortere form å velge i i litt lengre tekster, dessuten synes jeg «lydvarsel» klinger litt rart, men lydsignal er velkjent [1] Jeg tror, som du sier, ikke forvekslingsfaren er så stor :-) Ordet systemlyd er jeg slett ikke sikker på om vi har bruk for, så om du mener den kan strykes, så er kanskje det like greit. Men på «custom bell» kan vi godt bytte ut «signal» med «varsel» for min del ;-)
Mvh Axel
[1] Google: Lydsignal: 7 420 treff lydvarsel: 47