Birger Kollstrand skrev:
Hei,
Jeg avslutter den offentlige diskusjonen med Knut her. Den er svært uproduktiv sett med mine øyne.
Om det er flere som har noen kommentarer til meg på min første epost setter jeg stor pris på kontakt med flere av dere.
Mvh.
Birger
Hei! Jeg synes det meste Knut skriver høres fornuftig ut. Det har vært, og er, praksis at vi som bidrar gjerne er de som forteller i media hva som skjer. Ved å bidra: ta del i utviklersamlinger, oversette, rette feil (bugs) osv får man innsikt i prosjektet og kan fortelle utad hva som skjer og hvorfor - som førstehåndserfaring.
Bidragene skjer ved det vi kaller «gjørokrati», det vil si at den som bidrar også har råderett over egne bidrag. En av de belønningsmetodene vi har for frivillige bidragsytere er at andre får vite hva man har gjort, som en signatur på et kunstverk.
Derfor spør Knut hva du har bidratt med. Hvis du har ideer om hvordan vi kan øke etterspørselen og kjennskapet til deler av vårt arbeide, så er bidrag velkomne, men da i samarbeid med oss som allerede driver med dette, og det skjer på denne lista :-) Kom altså gjerne med innspill i den sammenheng.
Som prosjektleder og bidragsyter har Knut bidratt med mange presseoppslag fordi han kjenner arbeidet innenfra. Det er viktig når man skal videreformidle hva vi driver med. Han har derfor god greie på hvordan kontakten med pressen skjer og hvordan vi markedsfører kde/openoffice/skolelinux o.a.
Mvh Axel