torsdag 15. januar 2004, 19:05, skrev Karl Ove Hufthammer:
Arne Christian Hårseth arnechaa@online.no skreiv i innlegget
news:opr1tud7qyplxnd1@mail.online.no:
Kanskje vi burde finne et synonym til volum/rom/sted?
Hva med dataområdet?
Perfekt!
Ja, jeg -tro det eller ei- kom til å tenke på det samme, dessuten burde dataenhet også fungere. Og da kan det gjelde både logiske og fysiske lagringsenheter :-) dataområdet eller dataenhet, vet ikke hva som er best, men begge er bedre enn hva vi har hatt før. Herman har dessuten rett i at utifra sammenhengen vil det ofte kunne bety nettopp lagringsenhet, når altså f.eks en CD er det som er ment.
Mitt forslag er å føre opp «dataområdet/dataenhet» som hovedoppslag og (hvis ikke logisk: lagringsenhet - e.l) etterpå, da vi som nevnt kan få bruk for det også. Volum foreslår jeg rett og slett strøket :-) Dessuten burde et kort sammendrag/en kort forklaring av valget utifra forskjellen mellom logisk og ikke logisk legges i et eget dokument, slik vi har gjort før. Med mindre det kommer flere innsigelser eller forbedringer gjør jeg dette i løpet av helga.
Mvh Axel