On Monday 29 July 2002 11:03, Knut Yrvin wrote:
Det var oppe en rekke andre forslag før mange sluttet seg til begrepet nisse. For å nevne noen: hest, ånd, maur osv.
Hvorfor må man nødvendigvis bruke en metafor?
Nisse er på en måte lang mer koseslig begrep og har en norsk klang og forstålig funksjonalitet.
Jeg synes at det er irrelevant om ordet er koselig eller klinger norsk, så lenge det bringer frykt og avsky mot Skolelinux-prosjektet (etter at jeg prøvde ut ordet på en IRC-kanal, #linux.no, ble det utlevert ganske kraftig hets mot oversetterene).