Hei
Jeg har ærlig talt ikke fulgt "debatten" fra begynnelsen av, så jeg har ikke helt oversikt over hva som diskuteres, men hvis det er særtegn av en eller annen sort, kanskje man burde spørre en typograf?
Med vennlig hilsen Dan Åsen Hansen
ons. 12. mai 2021 kl. 11:35 skrev Kjetil Torgrim Homme <kjetilho@ifi.uio.no
:
On Wed, 2021-05-12 at 08:33 +0300, Sjur Moshagen wrote:
- mai 2021 kl. 01:57 skrev Kjetil Torgrim Homme
Anar ikkje om det finnest noko norsk ord for dette. Om eg får lov å vere kreativ, vil eg foreslå "delingsnekting”.
Om eg kan spinna vidare på det kreative: eg tykte om forslaget “ordlim”, det gjekk i rett retning for meg, men eg skulle kanskje heller føreslå “ordbindar” - heile funksjonen er jo å binda (eller lima) i hop to ord.
"ordbindar" likar eg godt, har også nærmare parallell til det engelske uttrykket som er ein fin bonus.
-- venleg helsing, Kjetil T.
E-postlista l10n-no http://lister.huftis.org/listinfo.cgi/l10n-no-huftis.org