On Wed, 14 Jan 2004, Knut Yrvin wrote:
Var og presenterte Skolelinux for lærere og IT-ledere i Hurum kommune i dag. Til og med ordføreren var på plass ...
En lærer mente ordet «emulator» var meningsløst når man hadde det gode norske uttrykket «etterligner». Syntes det var et godt forslag. Hva syntes dere?
mvh Knut
Utmerket, det minner meg om noe jeg så i omtalen av `embedded journalists' under Irak-krigen: En norsk avis kalte dem "medfølgende". Det kan i hvert fall ha interesse for oss som forsøker å oversette til samisk :)
Godt nytt år, til deg som orket å lese så langt.