torsdag 21. juli 2005, 14:42, skrev Karl Ove Hufthammer:
Axel Bojer wrote:
bitmap(-graphic)/pixel graphics - bilde, punktgrafikk vector graphic - vektorgrafikk
Eg har brukt «-bilete» her òg (i nynorskomsettinga av Inkscape). Korfor vil de ha «-grafikk»?
Vel, nå er ikke jeg den sterkeste forkjemperen for det, men meningen var vel at med «bilde» så tenker man mer på noe annet enn bare strek-bilder. Men jeg tror vi hadde en diskusjon på lista ... sjekke ...
hmm ... nei fant ikke det, mulig jeg søkte feil ...
Ser google lister opp begge for vektor + grafikk/bilde (934 mot 24 treff riktignok ...)
For min del kan vi godt bruke -bilde om alt, litt enklere å huske og å bruke iallfall :-)
Er det noe også andre er enige i?
-Axel