Søndag 15 juli 2007 13:49, skrev Alexander Nicolaysen Sørnes:
Mitt inntrykk som oversetter er det samme; det er i hvert fall seks måneder siden mine extragear-oversettinger ble sendt til KDE sist. Jeg gjentar mitt tilbud fra i fjor om å hjelpe til med innmeldingen.
Dette er et godt tilbud. KDE tilbyr svn-konto til alle med gyldig grunn, noe som burde være problemfritt i formålet oversetting:
http://techbase.kde.org/Contribute/Get_a_SVN_Account
Søk om konto, og dette skulle gå greit :)
i10n-mappen i KDEs SVN er omorganisert; nå er det to: i10n-kde3 og i10n-kde4. Bør ikke vi ha den samme strukturen, selv om det kanskje ikke noe poeng i å oversette KDE4 ennå?
Høres ut som et godt forslag. Kunne du gitt litt bakgrunn for hvilken katalog vi bør sjekke inn i når ting er på plass i Skolelinux svn?
Stengfrys er 20. august for KDE4 står det i utgivelsesplanen[2]. Det betyr at man kan oversette uten andre endringer i originalstrengene enn avlusing. Utgivelsesfrys er en måned senere den 23. september.
Ønsker man å starte tidligere er kodefrys for ny funksjonalitet er 25. juli, men man tillater endringer i meldingene (strenger).
http://techbase.kde.org/Schedules/KDE4/4.0_Release_Schedule
Beste hilsener
Knut Yrvin